Masz stronę internetową lub sklep? Dowiedz się ZA DARMO jak poprawić jej pozycję w wyszukiwarce i zyskać więcej klientów.
Pozycjonowanie szerokie strony internetowej jest stosunkowo nowym trendem, który staje się coraz popularniejszy. Pozycjonowanie strony internetowej pod kilkaset lub kilka tysięcy fraz czy nawet nieskończoną ilość wydaje się wszystkim osobom, które mają styczność po raz pierwszy z takim pozycjonowaniem nieco egzotyczne. W rzeczywistości jest to jednak sprawdzona i skuteczna metoda alternatywna dla pozycjonowania standardowego, która w wielu przypadkach może dać znacznie lepsze rezultaty niż typowe promowanie witryny w wyszukiwarce Google pod kilka najpopularniejszych fraz. Czym zatem jest pozycjonowanie szerokie? Wszystko o nim poniżej.
Pozycjonowanie szerokie strony internetowej to promowanie jej w wyszukiwarce Google pod bardzo dużą ilością fraz. Jest to alternatywny sposób pozycjonowania do pozycjonowania standardowego, gdzie promujemy witrynę jedynie pod kilka lub kilkanaście najpopularniejszych słów kluczowych. Ten sposób pozycjonowania zakłada pozyskiwanie ruchu organicznego spod bardzo dużej ilości fraz, które nie są tak popularne jak kilka najważniejszych haseł w danej kategorii tematycznej. Finalnie działanie to ma dać takie same lub lepsze efekty niż pozyskiwanie dużego ruchu spod małej ilości haseł. Celem pozycjonowania szerokiego jest pozyskiwanie ruchu organicznego z danej kategorii tematycznej jeśli nie mamy zbyt dużych szans na przebicie się na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google pod najważniejsze frazy w wybranej kategorii. Pozycjonowanie szerokie wdraża się również przy promowaniu sklepów internetowych, które wymagają dużego zakresu słów kluczowych odzwierciedlających konkretne produkty.
Pozycjonowanie szerokie możemy wdrażać na różnego typu stronach internetowych i nie wymaga ono specjalnego podejścia. Bazuje ono również na bardzo dużej ilości słów kluczowych, gdzie żadne z nich nie jest faworyzowane w szczególny sposób. Najczęściej efektem pozycjonowania szerokiego będzie widoczność naszej witryny pod wieloma frazami na dalszych miejscach w wyszukiwarce Google.
Wykonywanie pozycjonowania szerokiego odbywa się na platformie standardowego pozycjonowania strony internetowej. Oznacza to, że witryna internetowa musi być poprawnie skonfigurowana i zoptymalizowana, a także powinny być prowadzone w odniesieniu do niej standardowe działania pozycjonujące — zarówno na stronie internetowej jak i w sieci. Gdy witryna jest odpowiednio prowadzona, głównym działaniem pozycjonowania szerokiego, jest umieszczanie na niej bardzo dużej ilości słów kluczowych .
Są one umieszczane głównie w tekstach SEO, a także w contencie czy w różnych miejscach strony internetowej takich jak menu, nazwy kategorii czy stopki oraz metadane. Słowa kluczowe ustala się na podstawie planera słów kluczowych Google, zewnętrznych keyword generatorów, a także analizy stron konkurencji czy podpowiedzi podobnych wyszukiwań w wyszukiwarce Google. Na stronie zamieszcza się zatem wszystkie możliwe słowa tematyczne z danej kategorii, które mogą generować dla nas pożądany ruch organiczny. W puli znajdują się małe ilości najpopularniejszych fraz czy średnio popularne słowa kluczowe. Największą jednak grupę całej puli stanowią mało popularne słowa kluczowe, które często są długimi ogonami składającymi się z kilku wyrazów. Przykładem takich fraz mogą być szczegółowe określenia danego produktu takie jak np. buty sportowe do biegania rozmiar 42.
Chcąc wdrażać pozycjonowanie szerokie, zawsze należy pamiętać o odpowiednim prowadzeniu i pozycjonowaniu strony internetowej zgodnie z założeniami SEO. Używanie tego sposobu pozycjonowania nie zwiększy cudownie ilości ruchu organicznego jeśli sama witryna jest zaniedbana lub nie jest odpowiednio zoptymalizowana.
Pierwszą korzyścią pozycjonowania szerokiego strony internetowej jest bezpieczeństwo. Wbrew pozorom jest to bardzo bezpieczny i naturalny sposób pozycjonowania strony internetowej, który nie grozi przeoptymalizowaniem strony tak jak w wypadku pozycjonowania standardowego. Pozycjonowanie szerokie zakłada promocję witryny pod wieloma słowami kluczowymi, a więc nie zachodzi obawa, że będziemy używali jedynie pewnej puli fraz zbyt często i zbyt intensywnie, co grozi nałożeniem kar i filtrów przez wyszukiwarkę Google.
Drugą zaletą pozycjonowania szerokiego jest jakość pozyskiwanego ruchu. Jako że jest on pozyskiwany z bardziej szczegółowych słów kluczowych, osoby przechodzące na naszą witrynę szukają konkretnych produktów, usług czy haseł. Będzie przekładało się to na lepsze decyzje zakupowe klientów na naszej stronie internetowej, aniżeli w przypadku ruchu pozyskiwanego spod ogólnych haseł, gdzie klienci często szukają ogólnych i wstępnych informacji na dany temat. Lepszy jakościowo ruch może przełożyć się zatem na dużo lepsze wyniki sprzedażowe i większy zarobek, aniżeli spory nisko jakościowy bezwartościowy ruch.
Pozycjonowanie szerokie nie jest również skomplikowanym procesem i w większości opiera się na takich samych działaniach jak te standardowe. Nie musimy zatem ponosić dodatkowych kosztów czy wykonywać specjalnych czynności, aby móc korzystać z pozycjonowania szerokiego. Również coraz więcej agencji SEO na rynku oferuje tego typu usługę i specjalizuje się w niej, a więc nie powinniśmy mieć problemu ze zleceniem pracy profesjonalistom.
Pozycjonowanie szerokie jest również skuteczne, na co też powinniśmy zwrócić szczególną uwagę. Wiele osób zastanawiając się nad wyborem tego typu pozycjonowania, zadaje sobie pytanie, czy jest ono skuteczne i czy rzeczywiście przyniesie zamierzone efekty. Tak jak każdy inny typ pozycjonowania, promowanie szerokie wykonane poprawnie będzie dawało odpowiedni rezultat, a jedyną różnicą w tym typie pozycjonowania jest nieco inne podejście do fraz, poprzez które będziemy pozyskiwali ruch. Plusem pozycjonowania szerokiego jest możliwość łatwego dodawania nowych słów kluczowych na witrynę. Z racji, iż żadna fraza nie jest wyróżniona i akcentowana, dosyć łatwo możemy dodawać nowe pule słów kluczowych, które będą miały taki sam priorytet i będą uzyskiwały podobne wyniki, jak inne słowa kluczowe i nie musimy wkładać pracy, aby wypromować je na taki sam poziom co te, które już znajdują się na naszej witrynie i pod którymi widoczna jest nasza strona internetowa.
Choć pozycjonowanie szerokie strony internetowej jest bardzo korzystne i ma wiele zalet, posiada również pewne ograniczenia i wymagania, z jakimi musimy się zmierzyć, chcąc właśnie tak promować naszą witrynę wyszukiwarce Google. Przede wszystkim pozycjonowanie szerokie może być trudne w zastosowaniu na małych stronach internetowych ubogich w treści. Konieczność zamieszczenia bardzo dużej ilości słów kluczowych będzie w takiej sytuacji dość problematyczna.
Elementem, na jaki należy zwrócić uwagę podczas wybierania tego sposobu pozycjonowania, jest również chęć budowy marki i wizerunku. Brak obecności witryny pod najpopularniejszymi hasłami w wyszukiwarce Google w danej kategorii tematycznej na wysokich pozycjach, z pewnością nie pomoże stać się liderem branżowym czy rozpoznawalnym brandem.
© 2021 Seostacja – Agencja SEO