Masz stronę internetową lub sklep? Dowiedz się ZA DARMO jak poprawić jej pozycję w wyszukiwarce i zyskać więcej klientów.
Pozycjonowanie lokalne to drugi najpopularniejszy typ pozycjonowania strony internetowej, z którego możemy skorzystać. Jest on przeznaczony dla biznesów i witryn internetowych, które chcą być widoczne jedynie w danej lokalizacji np. w kontekście danego miasta. Wiele osób jednak nie wie do końca, czym jest pozycjonowanie lokalne, na jakiej zasadzie działa, czym różni się od tego standardowego i najważniejsze — jakie korzyści może przynieść. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje o promowaniu lokalnym strony internetowej w wyszukiwarce Google i podpowiadamy kiedy warto skorzystać z tego rozwiązania.
Pozycjonowanie lokalne strony internetowej to promowanie jej w wynikach wyszukiwania Google pod konkretnymi frazami, ale jedynie w kontekście lokalnym. Jest to zatem podnoszenie rankingu witryny w wynikach wyszukiwania, ale tylko w przypadku kiedy wyszukiwania dotyczą konkretnych lokalizacji lub pochodzą właśnie z nich. Pozycjonowanie lokalne strony internetowej ma zwiększyć widoczność danego serwisu internetowego na rynku lokalnym, a nie globalnym. Tak wypozycjonowana witryna jest widoczna przede wszystkim dla mieszkańców i osób znajdujących się w danej lokalizacji. Pozycjonowanie lokalne może dotyczyć zarówno konkretnego regionu, miasta, samej miejscowości czy danej lokalizacji np. województwa.
Pozycjonowanie lokalne polega zatem na ogólnym promowaniu witryny w wyszukiwarce Google i dostosowaniu jej do niej, a główną różnicą między pozycjonowaniem standardowym – globalnym jest kładzenie nacisku i akcentowania lokalnego charakteru strony. Wszystkie działania pozycjonujące będą zatem skupiały się na podkreślaniu związku danej strony internetowej z danym miastem, a także na standardowej optymalizacji i działaniach pozycjonujących.
Pozycjonowanie strony internetowej lokalnie ma wiele plusów, z których warto korzystać. Pierwszym z nich jest fakt, że wyszukiwarka Google służy bardzo dużej ilości osób za główne i podstawowe źródło informacji. Osoby mieszkające w danym mieście lub regionie bardzo często wyszukują lokalnych firm, usług czy produktów właśnie w wyszukiwarce Google. Będąc zatem obecnymi w niej lokalnie, możemy pozyskiwać bardzo duże ilości odbiorców.
Pozycjonowanie lokalne jest również bardzo łatwym sposobem zdobycia dodatkowych klientów. Na rynku istnieje wiele agencji SEO, które oferują tego typu pozycjonowanie strony internetowej, a także kompleksowe usługi związane z pozycjonowaniem lokalnym. Nie będziemy mieli zatem żadnego problemu z odnalezieniem agencji, która zajmie się takim pozycjonowaniem naszej strony internetowej. Samo pozycjonowanie lokalne nie wymaga również znajomości marketingu internetowego czy zagadnień związanych z informatyką. Nawet jeśli nie mamy strony internetowej, przeważnie będziemy mogli zlecić kompleksowo stworzenie jej oraz wypozycjonowanie. Możemy również przeznaczać miesięcznie różne budżety na ten cel, dzięki czemu możemy dostosować tempo prac czy koszty do naszych możliwości.
Sporym plusem pozycjonowania lokalnego jest również łatwość wypromowania witryny internetowej w Google. Na lokalnych rynkach przeważnie panuje mała konkurencja, a pozycjonowane strony lokalnie — szczególnie w małych miastach są niedopracowane i niepozycjonowane intensywne. Wszystko to daje duże możliwości wybicia się na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google pod najpopularniejszymi frazami i pozyskiwanie dużej ilości ruchu organicznego. Jest to spore ułatwienie w porównaniu do promowania witryn w Google pod globalnymi hasłami, gdzie przeważnie pierwszych kilkadziesiąt wyników zajmują doinwestowane i intensywnie pozycjonowane strony internetowe. Wypromowanie naszej strony internetowej lokalnego biznesu w wyszukiwarce Google daje również realny zarobek i jest bardzo dobrą inwestycją w reklamę. Dzięki temu możemy zarabiać więcej niż konkurenci oraz szybciej się od nich rozwijać i stawać się liderami branżowymi.
Pozycjonowanie lokalne rozpoczyna się przede wszystkim od optymalizacji podstawowej strony internetowej i dostosowania jej do wyszukiwarki Google. Tylko poprawnie działająca i zoptymalizowana strona internetowa może być platformą do wszystkich dalszych działań związanych z lokalnym promowaniem witryny internetowej. Oznacza to, że strona jest optymalizowana pod kątem:
👉 szybkości działania
👉 wersji mobilnej
👉 user experience
👉poprawności kodu HTML
👉 contentu
👉 metadanych
👉 danych strukturalnych
👉 pod kątami wszystkich czynników rankingowych
Pierwszym działaniem, które wyróżnia pozycjonowanie lokalne od standardowego, jest dobór słów kluczowych. Będą to lokalne słowa kluczowe zawierające w sobie zarówno hasła tematyczne jak i nazwy miejscowości. Lokalne słowa kluczowe mogą być również samymi nazwami regionów czy miejscowości dodawanymi na stronie internetowej. Pozyskiwać możemy je z planera słów kluczowych Google czy zewnętrznych keyword generatorów. Frazy te dodawane są w tekstach SEO, a także w różnych częściach witryny. Słowa kluczowe ustalane są w taki sposób, aby pozyskiwały, a dla nas odpowiedni ruch organiczny, czyli potencjalnych klientów, jacy są zainteresowani działalnością naszej marki czy produktami, które sprzedajemy.
Drugim bardzo ważnym elementem pozycjonowania lokalnego jest lokalny link building. Linkowanie zewnętrzne jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych i elementem, który w znacznym stopniu decyduje o pozycjonowaniu naszej strony internetowej. Jest to zamieszczanie linków zwrotnych w internecie do naszej witryny w różnych miejscach, aby Google mogło łatwiej indeksować witryny, a także uważało je za popularne wśród internautów. Linkowanie takie wykonuje się tak samo jak przy pozycjonowaniu standardowym, z tą różnicą, że jest ono przeprowadzane głównie z lokalnych witryn i stron internetowych. Ma to zadanie jeszcze bardziej powiązać naszą stronę internetową z daną lokalizacją, a linki umieszczane są np. na lokalnych forach internetowych, blogach o tematyce lokalnej czy na lokalnych profilach w social mediach zawierających wiele lokalnych słów kluczowych. W celu lokalnego pozycjonowania powiązuje się również wizytówkę na Google Maps z naszą witryną, aby Google otrzymało jeszcze jeden sygnał o lokalnym charakterze strony.
Pozycjonowanie lokalne strony internetowej warto wykorzystywać w kilku przypadkach. Pierwszym z nich jest ten gdy prowadzimy biznes stacjonarny, a naszymi klientami docelowymi są osoby mieszkające w danym mieście lub regionie. Pozycjonowanie strony internetowej lokalnie może zatem pomóc tam dotrzeć do takich osób, właśnie poprzez wyszukiwarkę Google.
Kolejną sytuacją, w której warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego, jest chęć dotarcia z ofertą jedynie do danego regionu w danej części Polski. Może wynikać to np. z ograniczeń logistycznych lub oferty kierowanej jedynie do odbiorców mieszkających nad morzem czy w górach. W takiej sytuacji wszystkie działania reklamowe — również pozycjonowanie strony internetowej prowadzi się lokalnie.
© 2021 Seostacja – Agencja SEO