Pozycjonowanie stron internetowych bardzo często zlecamy agencji SEO, powierzając naszą witrynę w ręce specjalistów. Dzieje się tak ze względu na to, iż chcemy otrzymać usługi najwyższej jakości wykonywane przez profesjonalistów, a sami nie mamy wystarczającej wiedzy, aby promować stronę wyszukiwarce Google samodzielnie. Wbrew pozorom istnieje jednak wiele sposobów na to, aby nawet nie będąc specjalistami SEO wspomagać pracę agencji, która zajmuje się naszą stroną. Poniżej przedstawiamy zatem różnorodne sposoby wspomagania pracy agencji.
Pierwszym i jednym z najlepszych pomysłów, dzięki któremu możemy wspomagać pracę agencji SEO, jest dodawanie contentu na stronę oraz aktualizacje strony. Jest to dość proste zadanie, ale mozolne i wymagające poświęcenia dużej ilości czasu. W ten sposób możemy odciążyć pracowników agencji, którzy będą mogli skupić się na bardziej zaawansowanych kwestiach pozycjonowania, z którymi samodzielnie nie dalibyśmy sobie rady. Content oraz aktualizacje na stronie są ważnym czynnikiem rankingowym, który w istotny sposób wpływa na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Na naszą witrynę możemy dodawać zatem takie treści jak:
Zarówno teksty SEO jak i content tematyczny możemy tworzyć samodzielnie lub możemy zamawiać go w agencjach marketingowych czy u copywriterów. Z pewnością pracownicy agencji powiedzą nam jakiego typu mają to być treści i jakie wymagania muszą spełniać. Zajmując się częścią dodawania contentu na stronę będziemy wykonywali bardzo dobrą pracę. Nie musimy znać się w takiej sytuacji na marketingu internetowym czy pozycjonowaniu, a jeśli nasze teksty nie będą do końca spełniały swojej roli, pracownicy agencji SEO będą musieli jedynie uzupełnić braki czy elementy na naszej stronie internetowej, a nie wykonywać całej pracy związanej z dodawaniem treści. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac należy oczywiście skontaktować się z pracownikami agencji oraz zapytać ich, w jaki sposób mamy aktualizować witrynę, aby pewne działania nie dublowały się lub nie przeszkadzały specjalistom agencji SEO. Koordynacja wszystkich działań jest w tym wypadku podstawą.
Nawet jeśli nie potrafimy samodzielnie pisać tekstów zgodnie z zasadą SEO copywritingu, w dalszym ciągu możemy tworzyć unikatowe i jakościowe treści tematyczne związane z daną kategorią. Jeśli nie mamy czasu na tworzenie takich treści lub prowadzimy witrynę w kategorii, na której się nie znamy, możemy treści kupować na giełdzie tekstów lub zamawiać na portalach ze zleceniami dla freelancerów i copywriterów. W ten sposób będziemy mogli często wyszukiwać też treści bardziej atrakcyjne pod kątem finansowym i za podobną pulę środków zakupić oraz opublikować nieco większą ilość tekstów.
Kolejnym pomysłem, dzięki któremu możemy wspomagać działania pozycjonujące agencji SEO, jest wykonywanie linkowania zewnętrznego. Jest to umieszczanie linków do naszej witryny internetowej w sieci, które mają na celu zwiększyć jej widoczność dla robotów Google ułatwiając indeksowanie, a także zwiększyć popularność w oczach wyszukiwarki poprzez wielokrotne polecenia naszej strony użytkowników w sieci. Linkowanie zewnętrzne jest bardzo mozolnym procesem, ale stosunkowo prostym, który wymaga zastosowania się jedynie do kilku zasad. Specjaliści agencji z pewnością powiedzą nam, na jakich stronach możemy dodawać linki do naszej witryny oraz w jaki sposób to robić i do jakich konkretnych podstron linkować w sieci. Znając te wytyczne, będziemy mogli dodawać linki w mediach społecznościowych, na blogach w komentarzach czy na forach internetowych. Linki możemy pozyskiwać również z wielu katalogów biznesowych czy tematycznych lub nawet portali ogłoszeniowych. Linki powinny być dodawane również w dwóch atrybutach — dofollow i nofollow, aby linkowanie było naturalne. Odnośniki do naszej witryny powinny pojawiać się również w różnych odstępach czasowych oraz w różnych kontekstach i na różnych stronach, aby Google nie odczytało linkowania, jako próby manipulacji. Jeśli pracownicy agencji SEO powiedzą nam jak dodawać linkowanie zewnętrzne, z pewnością będziemy mogli zaoszczędzić wiele mozolnej pracy specjalistom, którzy będą mogli zajmować się innymi elementami naszej witryny. W ten sposób będziemy mogli również zaoszczędzić spore sumy pieniędzy, które będziemy mogli przeznaczyć na inne czynności związane z pozycjonowaniem strony np. na dokładniejszą optymalizację techniczną czy audyty SEO.
Nieoczywistym, ale bardzo korzystnym działaniem, które możemy wdrażać, chcąc pomagać pozycjonować naszą stronę internetową agencji SEO, jest kierowanie ruchu na naszą stronę internetową. Bezpośrednio wyższe statystyki odnośnie ruchu będą powodowały szybsze zwiększanie się pozycji witryny w wyszukiwarce Google, gdyż popularność strony jest ważnym czynnikiem rankingowym. Wbrew pozorom nawet w procesie pozycjonowania, który ma właśnie pozyskiwać ruch organiczny, kierowanie ruchu z innych źródeł, będzie przyspieszało cały proces i będzie pomocne. Ruch na naszą witrynę internetową możemy kierować z innych stron www, które prowadzimy np. poprzez dodawanie artykułów sponsorowanych czy reklamę na stronie. Na prowadzonych witrynach na głównych stronach możemy również umieszczać w widocznym miejscu odnośniki do naszej pozycjonowanej strony, a także proponować rabaty czy zniżki na stronie, na którą chcemy sprowadzić użytkowników. Ruch możemy pozyskiwać również z social mediów i kanałów społecznościowych takich jak Facebook czy YouTube jeśli je posiadamy. Dobrym sposobem połączonym z reklamą i promocją marki może być marketing szeptany, czyli umieszczanie wpisów polecających, które zawierają oprócz polecenia naszej marki link do strony WWW. Dzięki temu wiele osób w różnych miejscach w sieci dowie się o naszej stronie i będzie mogło na nią przejść. Plusem tego sposobu pozyskiwania ruchu jest fakt, że raz dodane wpisy będą generowały wejścia na naszą stronę przez bardzo długi czas. Nieco kontrowersyjnym sposobem pozyskiwania ruchu na naszą witrynę jest korzystanie z płatnych portali, gdzie możemy wykupić wejścia użytkowników na naszą witrynę. Jeśli zdecydujemy się na takie posunięcie, należy wybrać polskie źródło ruchu, a także ustawić maksymalną liczbę dziennych wejść, aby nie była ona znacząco większa od obecnych statystyk. Należy w takiej sytuacji zwrócić również uwagę na czas przebywania na stronie internetowej lub przejścia na inne podstrony jeśli mamy taką możliwość do wyboru, aby ruch ten nie generował odrzuceń, czyli pojedynczych wejść i wyjść na stronę bez dodatkowej aktywność.
© 2021 Seostacja – Agencja SEO