chwilowka-pozyczka
Chwilówki i pożyczki znikną z Google Adwords?
15 maja 2016
google-maps
Google dodaje na stałe reklamy w swoich mapach
1 czerwca 2016

Jak skutecznie dobrać słowa kluczowe?

SEO

Pierwszym i zarazem kluczowym etapem skutecznej optymalizacji i pozycjonowania witryny internetowej jest dobór trafnych słów kluczowych. Słowa kluczowe definiują naszą witrynę, sprawiają, że wyszukiwarka google identyfikuje wybrane słowa z naszą stroną internetową. Dlaczego zatem proces wyboru słów kluczowych często jest pomijany? Działamy szybko i bez zastanowienia, pragniemy strony, która spełni nasze wymagania, nie zastanawiając się jednak nad słowami, które są dla nas ważne i które będą kierowały ruch na naszą stronę. Skutkiem takiego podejścia jest brak pożądanych efektów, brak wartościowego contentu, a co za tym idzie, brak konwersji. Ponadto, jeśli już na początku nie wybierzemy dobrych słów kluczowych – sami nie będziemy wiedzieć dokąd zmierzamy i co chcemy osiągnąć dzięki pozycjonowaniu. Nie wspominając o stratach jakie poniesiemy – czas, pieniądze oraz inne utracone korzyści. Jak więc dobrać słowa kluczowe, które zapewnią nam najlepsze konwersje na witrynie?

Research i lista słów kluczowych

Po pierwsze i najważniejsze – musimy stworzyć listę odpowiednich słów kluczowych. Jak to zrobić? Otóż na etapie planowania trzeba zastanowić się przede wszystkim, jaki jest cel naszej działalności, do jakiej grupy odbiorców kierujemy ofertę, kogo chcemy przyciągnąć. To, czy pozycjonujemy stronę one – page, serwis, bloga, czy sklep również ma znaczenie dla wyników wyszukiwania ze względu na ilość treści, która znajdzie się ów stronach. Już taka analiza naszych celów sprawi, że główne frazy kluczowe pojawią się same. Również powinniśmy wczuć się w rolę potencjalnego użytkownika naszego serwisu – jakie słowa w wyszukiwarkę google mógłby wpisać, aby trafić do naszej strony, z jakiej jest branży, czego szuka. Istotą prawidłowego wyboru słów jest umiejętność wczucia się w zachowanie użytkownika, co oczywiście wymaga czasu oraz zaangażowania z naszej strony, czego tak często nam brakuje. Dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym mamy szansę już na poziomie planowania sprawdzić potencjał wyszukanych fraz i zaprognozować, na które słowa mamy szanse znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania google. Warto dlatego od początku przyłożyć się do tworzenia strony internetowej, a zwłaszcza do wyboru fraz kluczowych, ponieważ w późniejszym okresie efekty przyjdą same.

Zero Moment of Truth

Zjawisko ZMOT w pozycjonowaniu polega na dobraniu odpowiednich fraz względem momentu zakupu. Przedstawmy to na przykładzie komputera MacBook:

macbook-pozycjonowanie

 Osoby rozglądające się za zakupem – we wczesnej fazie zainteresowania wpisywać

będą w google frazy kluczowe takie jak „różnice MacBook a ASUS”, „Różnica iOS a

Windows”, „Czy warto kupić MacBooka?”, „Dla kogo MacBook?”

 Późniejsza faza zakupu to „Który MacBook wybrać”, „Różnica MacBook Air a MacBook Pro”

 Następnie „MacBook Opinie” „MacBook ranking”, „Najlepszy MacBook”

 A końcowa faza zakupu cechuje zawężenie poszukiwań do fraz kluczowych z tzw. „długiego ogona” (longtail) – będą to frazy „Apple MacBook Air a1465 i5-4260u” „MacBook Pro a1297 i7-620m 8gb 500gb”
Warto zatem, abyś przy tworzeniu listy słów kluczowych wziął pod uwagę zarówno te frazy, które wyszukiwane są przez użytkowników na początku, jak i na końcu ich poszukiwań. Odpowiedni dobór fraz kluczowych na każdym etapie zakupu przyniesie nam sukces w pozycjonowaniu.

Dane konkurencji – klucz do sukcesu pozycjonowania

analiza-konkurencji

Na polskim rynku znajduje się wiele narzędzi służących do podglądania tego – co robi nasza konkurencja, takich jak Majestic lub aHrefs. Narzędzia te pozwalają sprawdzić, na jakie słowa kluczowe pozycjonują się witryny podobne do naszej, co z pewnością będzie dla nas wartościową informacją – kierując się starą zasadą, aby uczyć się od najlepszych. Słowa konkurencji są bowiem sprawdzone i na pewno w pewnym stopniu wypozycjonują naszą witrynę. Sprawdźmy zatem, czy mamy szansę wejść w TOP wyszukiwanie w google pod względem słów, których używa konkurencja, jeśli nie, znajdźmy inne słowa, równie skuteczne. Analiza konkurencji pomoże zaoszczędzić nam czasu i zoptymalizować swoje działania w najbardziej efektywny sposób.

Gdy brak Ci pomysłów , znajdź słowa powiązane

Jeżeli wydaje nam się, że nie damy rady wymyślić czegoś nowego, czegoś innowacyjnego – jesteśmy w błędzie. Istnieje bowiem wiele sposobów, aby powiększyć listę skutecznych słów kluczowych. Pierwszym krokiem jest to, o czym pisaliśmy na początku artykułu – analiza własnej działalności i jej celów. Na etapie tworzenia strony jesteśmy podekscytowani nową działalnością lub jej rozszerzeniem, co może sprzyjać kreatywności w wymyśleniu słów kluczowych. Ponadto z każdego, głównego słowa, którym na przykład kieruje się konkurencja, możemy utworzyć pochodne, np.: „kredyt kraków” -> „kredyty kraków” -> „doradca kredytowy kraków” ->„kredyt u doradcy kraków” -> „jaki doradca kraków” itp. Wystarczy zatem, abyśmy pamiętali o następującej zasadzie: zmieńmy liczbę i kolejność, a potem dodajmy przymiotnik. Pomocne z pewnością staną się również profesjonalne narzędzia do tworzenia słów kluczowych.

Trudne branże

Nie wszystkie branże są łatwe do pozycjonowania, nie wszędzie możemy od razu uzyskać pożądane efekty. Istnieją bowiem tak zwane trudne branże, które cechują się dużym nasyceniem konkurencji. Możemy do nich zaliczyć przede wszystkim branże finansowe – kampanie forex, kredytów, szybkich pożyczek. Nasycenie słów kluczowych wynosi tu ok. 100%, a konkurencja i stawki za słowa kluczowe są tak wysokie, że drobni użytkownicy rzadko kiedy osiągają sukces w tych branżach. Jednak należy pamiętać, że odpowiedni dobór słów kluczowych, pozycjonowanie long tail w połączeniu z odpowiednim content marketingiem mogą nas wybić wysoko. Nawet pomimo tak dużej konkurencji. W działaniach w trudnych branżach pomóc nam może planer słów kluczowych google adwords, bądź inne narzędzie mierzące nasycenie konkurencji na odpowiednie słowa kluczowe. Decydując się na takie narzędzie powinniśmy pamiętać, że worek fraz kluczowych, który uzyskamy, będzie głęboki, a stworzone frazy nie zawsze będą nam pasowały. Bądźmy więc cierpliwi i dokładnie sprawdźmy tę listę, a na pewno wybierzemy słowa, które będą odpowiednie dla naszej witryny, jeśli nie, na pewno staną się dla nas inspiracją do stworzenia własnych.

Słowa kluczowe – podsumowanie.

Podsumowując, istotą prawidłowego wybrania słów kluczowych takich, które wypełnią nam zawartość witryny internetowej i przekierują ruch na naszą stronę, jest dokładne zastanowienie się nad istotą naszej działalności, celami biznesowymi, grupą, do której chcemy kierować ofertę. Powinniśmy poświęcić trochę czasu na przemyślenie słów kluczowych, które potencjalny użytkownik może wpisywać w wyszukiwarkę google, aby dostać się do naszej oferty – powinniśmy wczuć się w jego rolę, aby zrozumieć jego intencje. To właśnie na frazach kluczowych opiera się w głównej mierze pozycjonowanie stron oraz linkowanie, dlatego ich wybór, już w fazie planowania witryny, jest kluczowy. Przy tym procesie możemy wspierać się dostępnymi narzędziami do analizy konkurencji, czy wyboru słów kluczowych, jeśli brakuje nam pomysłów lub doświadczenia. To wszystko sprawi, że content naszej witryny internetowej będzie spójny i przemyślany, strona będzie pozycjonowała się w pewnej mierze sama, a co za tym idzie uzyskamy większy ruch na stronie i w konsekwencji większą sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *